CONVIVENCIONALIDAD
Klasean aztertutako Ivan Illichen hirugarren
kapitulua Convencionalidad izan zen. Bertan, Illich-ek eskola zeremonia
mitopoetikoa dela esaten du, eta horregatik, bakoitzak bere kabuz ikasteko
askatasuna proposatzen du testuan.
Honetaz gain, bizikidetasunaz ere hitz egiten
du, eta hau beretzat proiektu bat da, gizarte modernoago bat sortzeko proiektua
hain zuzuen ere.
Bestalde, bi harreman mota aipatzen ditu.
Alde batetik, harreman autonomoa azaltzen du, autogobernuak sortuadena, balore
berri batzuk sortzeko eta pertsonalki erabakitzeko helburua duena. Bestetik,
harreman heteronomoa azaltzen du, bizitza estruktura bertikalean antolatzen
duena.
Hori gutxi balitz, Illich-ek deseskolarizazioa proposatzen du,
baina honek erabaki politiko bat hartzeko baldintzak bermatzea suposatzen du.
Teknologiaren beharra eta honen erabilera eskolan ere aztertu behar da, merezi
duen ala ez baloratzeko.
Azkenik, Ivan Illich-en arrazionalitate utopikoaren azken
zentzua aurrerapen zientifiko eta berrikuntza industrialaren batura da. Denon
iritzi kritikoa kontuan hartuta, gizarteari ikuspegi utopikoa ematea da
helburua.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina